Ким Донг-Ни е роден в гр. Кьонгджу, провинция Кьонгсангнам-до на 24 ноември 1913 г. Умира през 1995 г. Носител е на наградите Korea Art Academy Award (1958) и Samil Cultural Award (1967). Бил е професор в университета Чунганг. Също така е бил президент на Корейската Литературна Асоциация и Корейската Академия на Изкуството.
Започва творческата си кариера на поет през 1984 г., когато е публикувана поемата му “Бяла чапла” . Първата му проява като писател е с разказа си “Потомци на Шилската Конница” . Написва много повести, между които са “Кръстът на Сабан”, “Захвърлени тук”, “Шаманка-врачка”, и много разкази като “ Шаманката от картината”, “История на кафявата земя” , “Танцът на съществуването” , “Статуя на Буда” , “Плачът на свраките” , “Епохата на Милдауон” , “Блатото” , “Историята на падащите цветя” .
Героите на неговите творби, написани по време на японската окупация, са хора, страдащи от бедността, невежеството и предразсъдъците. Въпреки това те стоически понасят мизерията, която ги заобикаля. И вместо да се противопоставят на нещастията и изпитанията, те приемат лошия си късмет като част от съдбата си.
В разкази като “ Шаманката от картината” и “ История на кафявата земя” Ким Донг-Ни разкрива един почти нереален свят. В тези произведения преобладава чувството на нихилизъм, който се проявява в отказа на героите им да търсят положителни и реални решения на своите проблеми. Те биват ограничени от т. нар. първична сила на живота. От друга страна чрез своите герои авторът представя своята нихилистична гледна точка за света. В “ Шаманката от картината” е представен конфликтът на християнството, като една нова идеология, и шаманизма – доминиращ в традиционното корейско общество.
След отхвърлянето на Японското господство на Корейския полуостров Ким Донг-Ни открито започва да се противопоставя на т. нар. ляво-настроени писатели, а именно тези които поддържат материалистичната литература. Той оценява стойността на белетристиката в защита на хуманността. Много често обаче и самият той бива критикуван за липсата на реално “ чувство” в творбите си. По-късно той възприема различно държание от това преди Корейската война. Отражение на следвоенния период откриваме в произведения като “ Пещерни хора” , “ Пощенски кон” , “ Братя” , “ Епохата на Милдауон” , “ Танцът на съществуването” .
В “ Бягство от Хунгнам” той разказва историята на трима цивилни, които следвайки американската армия пристигат в гр. Хунгнам. В този роман ясно е разкрита трагичната картина на войната и породените от нея страдания. Главна тема в произведението е и конфликта между комунизма и демокрацията. Един от главните герои е и поетът Пак Чхол.
В “ Танцът на съществуването” един мъж избягва от Северна Корея по време на войната. Той се влюбва в жена, загубила мъжа си на фронта. Но всичко рухва, когато първата му съпруга заедно с децата им идва да го навести.
“ Кръстът на Сабан” е базиран върху библейски истории. В този разказ се представя противопоставянето между Исус и Сабан.
Ким Донг-Ни също така е бил член на редакционната колегия на поетичното списание “ Поетично село” и “ Поетичен кръг”. По време на Корейската война много писатели активно участват в създаването на сдружения на военните писатели. Първото такова сдружение е “ Организация на военните писатели” , създадено през 1951 г. Ким Донг-Ни взима участие в “ Писатели на военновъздушните сили” .
Етикети: доклад по корейска литература, реферат по азиатска литература, реферат по кореистика, реферат по корейска литература
Този материал съдържа 525 думи.Ако ще ти свърши работа, може да помогнеш на друг, като качиш нещо твое :)