Роден е в семейство на конфуцианци – традиционалисти, от което произхождат няколко изтъкнати литературни фигури от периода на Чосон. Получава обучението си в конфуцианската академия Уольо, където и прави първите си стъпки като поет. В ранните си години бива повлиян от социалистическите течения в литературата, а по-късно от поетите от школата Шинмунхак. След това започва да проявява интерес към естетизма, символизма, авангардната литература, сюрреализма и дадаизма. В резултата поезията на Чо бива подхранвана от два богати литературни притока, каквито са западната литературна ориентация и традиционната корейска такава.
В първия период на литературното си развитие, продължил от 1930г. до 1939г., Чо успява да разреши конфликта между литературния си опит, опиращ се на западните традиции и духовните учения, чиято основа се явяват конфуцианските традиции, чрез естетизъм и модернистична поезия.
Вторият период, обхващащ 1939г. и 1940г., е време на самоопознаване, когато Чо подлага на изпитание потенциала си чрез модерно и традиционно будистко образование. Едно от най-значимите му произведения ‘Сънму’, бива критикувано с довода, че езикът и мелодията вредят на съдържанието на стихотворението.
СЪНМУ
(1939)
Бяла островръха шапка от тънка коприна
красиво се издига като пеперуда.
Синее остриганата глава и се скрива
в островръха шапка от тънка коприна.
Светлината, която се стича по двете бузи,
е прекрасна и скръбна.
В нощта, когато свещта се топи безмълвно
в празнотата,
във всяко листо на пауловнията залязва луната.
Ръкавите са дълги, небето е широко,
чорапите политат и леко се издигат.
Черните зеници леко поглеждат.
Всичко се събира в една звездица в далечното небе.
Две капки сякаш изпъстрят нежните бузи
като прасковен цвят.
Дори да те измъчват земните неща,
страданието е звездна светлина.
Ръцете се извиват и въртят
и пак се свиват и протягат
като свещеното съединяване на дланите
дълбоко в душата.
В полунощ, когато щурците са будни,
бялата островръха шапка от тънка коприна
красиво се извива като пеперуда.
Третият период, от април до декември 1941г., е най-страстният и агресивен етап в развитието на поета и човека Чо Джи-хун. Тогава той достига върха на литературните си способности чрез срещата си с природата на медитативна и дзен – подобна основа.
През четвъртия период, от 1942г. до 1944г., Чо потъва в дълбока депресия и изразява копнежите си и усещането за загуба и очакване в своите стихове. Естетическият език и стабилната структура, които лесно могат да бъдат забелязани в тях, предполагат влияние оказано от ранното изучаване на китайската поезия.
Петата фаза от литературното развитие на поета продължава от 1945г. до 1959г. и е време, когато той изразява собствените си объркани емоции, надеждата и отчаянието, радостта и тъгата, амбицията и дисхармонията, които изпитва и твори поезия, отразяваща собственото му търсене на себе си. Когато избухва войната организира група писатели в Национална Армия на Спасението на Литературната Асоциация. През 1950г. става член на Националната Асоциация за Защита Правата на Човека и Националната Асоциация за Чисти Избори.
СТАРИЯТ БУДИСТКИ ХРАМ
(1946)
И красивото дете монах,
което дремейки
удряше дървения гонг,
заспа.
Буда безмълвно
се усмихва.
Пътят към западните страни е десет хиляди ли.
Под ослепителния здрач
божурът вехне.
От 1959г. до 1968г. е шестият период, когато Чо се концентрира върху научните си търсения, но и намира време да хвърли поглед отвътре към историята и собствения си житейски опит.
ТИХА НОЩ
정야 (靜夜)
Снощи трептяха и последните едно, две листа
на дървото тинко – ясен вятър и яркобял студ.
В безмълвната нощ слушах
как жребецът тропа в обора.
Когато в планинския хан угасиха светлината,
седях в старата стая, огрян от луната.
Затихнаха и гласовете на насекомите в тревата.
Етикети: доклад по азиатска литература, доклад по корейска литература, доклад по литература, реферат по азиатска литература, реферат по кореистика, реферат по корейска литература, Реферат по литература
Този материал съдържа 522 думи.Ако ще ти свърши работа, може да помогнеш на друг, като качиш нещо твое :)